Pojemne kufry do motocykli

Ostatnimi czasy, bardzo często przewijającym się tematem na spotkaniach podczas pokazów była konieczność używania kufrów w motocyklu. Szczególnie koledzy jeżdzący na maszynach sportowych nie potrafili pojąć, jak takich kufrów używać, bo zwykle nie wybierali się oni w kilkudniowe trasy tak jak nam, harleyowcom i roaderom się zdarzało. Jednak mocny kufer przydawał się nie tylko w długiej trasie, również na krótkich odcinkach bywał bardzo pomocny, szczególnie gdy zakładanie plecaka na motor było bardzo niewygodne.

Skórzane kufry do motocykli roadingowych

kufry motocykloweKufry były jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów ciężkich motocykli, bo wiele modeli było w nie wyposażone fabrycznie, i były one niemal nieodłącznym elementem tego rodzaju maszyn. Jednak mimo że kufry miały bardzo duże walory estetyczne, a maszyna z odpowiednio dobrze dobranymi modelami była bardzo przyjemna dla oka i zyskiwała na charakterze, to jednak pojemne, mocne kufry motocyklowe miały bardziej praktyczne zastosowanie. Na długich trasach było ono dość oczywiste. Kufry służyły wtedy za torbę podróżną, do której można było załadować dosłownie wszystko, co było potrzebne podczas długiej jazdy, od zapasowych ubrań, po jedzenie i napoje, po narzędziach do ewentualnej naprawy motocykla w razie usterki kończąc. Ale nawet na krótkich jazdach po mieście, kufry zdawały egzamin bardzo dobrze, bo można było w nich zostawić choćby kask, którego noszenie w wielu miejscach bywało zwyczajnie niewygodne. Kufry od sprawdzonych producentów były często naprawdę wytrzymałe i znosiły bez trudu ciężkie warunki na drodze, ale też wyglądały odpowiednio okazale, i można było znaleźć wiele modeli skierowanych do konkretnej grupy motocyklistów.

W dużej części były to modele wykonane z grubej i odpornej na uszkodzenia skóry, aczkolwiek przewijały się również kufry z wodoodpornego tworzywa sztucznego, choć w większości używane były na motorach sportowych. Niezależnie od tego czy były proste, czy też tłoczone i ozdabiane, większość kufrów pasowała na każdy model motocykla, choć oczywiście były też i takie które przeznaczone były do konkretnego modelu konkretnej marki. Większość kierowców jednak preferowała egzemplarze uniwersalne, które mogły z łatwością być przerzucone z jednej maszyny na drugą.