Najnowocześniejsze systemy automatyzacji parkingu

 

Parkingi bezobsługowe powoli przestawały być atrakcyjne dla wielu gości dużych obiektów sportowych czy użytkowych. Nie były bowiem łatwe w nawigacji, w wielu przypadkach ich układ utrudniał komfortowe pozostawienie pojazdu przez dłuższy czas, oraz nie umożliwiały możliwości zarezerwowania miejsca. Wiele nowoczesnych obiektów o dużym ruchu osobowym coraz częściej modernizowało więc parkingi, wyposażając je w mnóstwo udogodnień.

Systemy automatyzacji przestrzeni parkingowych

Parking automatycznyPrzede wszystkim, każdy nowoczesny parking wyposażany był w systemy ułatwiające nawigację po płycie parkingu. Każdy samochód wjeżdżający na teren parkingu był kierowany przez system na pierwsze wolne miejsce parkingowe dzięki wskazówkom, wyświetlanym na monitorach umieszczonych w widocznych miejscach pod sufitem parkingu lub tuż przy drogach dojazdowych. Na tych samych monitorach wyświetlana była również ilość wolnych miejsc, jak również ich położenie. Każdy parking automatyczny był również wyposażany w ograniczenie dostępu wjazdu na teren parkingu, jak również na dane miejsce postojowe. Szlabany lub bramy, umieszczane przy wjazdach do parkingu mogły być otwarte wyłącznie po okazaniu biletu lub karty, upoważniającej do wjazdu na teren obiektu. Zarezerwowane miejsca, natomiast, odgradzane były za pomocą blokad uniemożliwiających lub ograniczających możliwość wjazdu na stanowiska parkingowe, które były zarezerwowane dla konkretnych gości i tylko dla takowych udostępniane. Automatyzacja parkingu obejmowała również oświetlenie, które było samoczynnie regulowane przez systemy sterujące w zależności od pory dnia. Zajęte miejsca posiadały również bardzo wyraźne oznaczenia świetlne, wyraźnie wskazujące niedostępność miejsca. W celu zwiększenia bezpieczeństwa gości, każdy system parkingowy posiadał możliwość ograniczenia prędkości samochodów, poruszających się po płycie parkingu.

Z racji iż większość kierowców uważało progi zwalniające za niewygodne, systemy parkingowe były wyposażane w odmiany które były podnoszone automatycznie w przypadku wykrycia pojazdu jadącego z niedozwoloną szybkością. Pozwalało to nie tylko na sprawne ograniczenie szybkości, ale również na uniknięcie wywoływania dyskomfortu u kierowców przestrzegających ograniczeń obowiązujących na terenie parkingu.