W dobie Internetu i pokoleń świadomych konsumentów jako marketerzy zmagamy się z wieloma wyzwaniami, które mobilizują nas do szukania nowych rozwiązań w zakresie docierania i pozyskiwania lojalnych klientów. Co robić, kiedy przekaz klasycznej reklamy w radiu i telewizji traci na zasięgach? W jaki sposób wykorzystać nowe kanały komunikacji w działaniach PR? Dziś opowiem Ci czym jest event marketing oraz o korzyściach, jakie niesie ze sobą organizacja branżowych imprez tematycznych.
Event marketing – klucz do efektywnego Public Relations
Jeżeli posiadasz konto w social mediach, przeglądając Internet na pewno spotkałeś się z wirtualnymi plakatami czy zaproszeniami zachęcającymi do udziału w wydarzeniach. Często są to wystawy, konferencje naukowe, koncerty lub inne wydarzenia kulturalne. W ten sposób działa event marketing, który jest komplementarną częścią działań z zakresu Public Relations, czyli budowania relacji z potencjalnym klientem. Sama koncepcja organizacji eventu zorientowana jest na kilka podstawowych celi, spośród których możemy wymienić: informację, rozrywkę lub rekreację oraz marketing. Jak mówi sama definicja PR informacja oraz budowanie świadomości marki należą do jej głównych zadań. Wydarzenie branżowe jest świetnym pomysłem, które pozwoli Ci zaprezentować działania i ofertę w nieszablonowy sposób. W harmonogramie możesz uwzględnić np. organizację warsztatów kreatywnych, zawody sportowe lub inną formę aktywnej rekreacji, koncert charytatywny, aukcję i wiele innych pomysłów, które pozwolą Ci zaistnieć w Twoim najbliższym otoczeniu. Same działania marketingowe w trakcie wydarzeń tematycznych mają charakter pośredni. Oczywiście warto w takim wypadku pomyśleć np. o zaplanowaniu miejsca na stoisko przy którym będzie można w bardziej szczegółowy sposób zapoznać się z ofertą, np. poprzez sprzedaż książki czy albumu fotograficznego, jednakże głównym celem event marketingu jest dobra zabawa. Jeżeli trudno nam będzie samodzielnie zaplanować organizację imprezy warto skorzystać z oferty, jaką dysponują agencje PR, dzięki czemu łatwiej nam będzie nawiązać współpracę z lokalnymi mediami takimi jak radio czy prasa oraz zbudować większe zasięgi reklamy, aby zaangażować jak najwięcej osób.
Pamiętajmy, że kluczem do sukcesu eventu jest wieloaspektowe działanie. Aktywnie pracuj z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacji. Poprzedź wydarzenie przygotowaniem strony w social mediach, twórz ciekawe notki prasowe oraz infografiki. Postaraj się nawiązać współpracę z lokalnymi mediami, a może spróbuj zorganizować briefing? Połączenie większej liczby działań pozwoli Ci w krótkim czasie zbudować imponujące zasięgi, dzięki czemu szybko i sprawnie możesz dotrzeć nawet do 2mln użytkowników!