W ostatnim czasie możemy zaobserwować wiele różnych akcesoriów biurowych, ale również tych zaliczanych do innych kategorii, które na swoich powierzchniach mają wykonane różnorodne dekoracje i napisy. Dekoracje te powstają przy wykorzystaniu różnych technik, które dostępne są dla nas dzięki coraz to nowym rozwiązaniom technologicznym. Jedną z metod, która cechuje się ostatnio dużą popularnością jest tłoczenie na gorąco.
Zastosowanie tłoczenia na gorąco
Tłoczenie na gorąco jest techniką, przy pomocy której możemy ozdabiać różne powierzchnie. Doskonale sprawdzi się zarówno do wykonywania „nadruków” na papierze, jak i na skórze, czy też na innych tekstyliach. Profesjonalne tłoczenie na gorąco wykonywane jest najczęściej przez firmy, które w swoich usługach proponują nam drukowanie różnych akcesoriów, np. książkowych kalendarzy. Do tłoczenia na gorąco wykorzystuje się różnorodne folie. W zależności od tego, jaka folia zostanie wykorzystana podczas procesu tłoczenia, możemy uzyskać zupełnie inny efekt. Przy zastosowaniu złotej lub srebrnej folii możemy uzyskać efekt nadruku lekkiego i metalicznego albo mocnego i niezwykle wyrazistego. Tłoczenie na gorąco nie wymaga obecności kleju na folii, dzięki czemu dysponujemy większymi możliwościami w zakresie wykonywania nadruku i modyfikacji jego projektu. Ze względu na właściwości, jakimi charakteryzuje się metoda tłoczenia na gorąco, przy jej wykorzystaniu ozdabiane są okładki książek, zeszytów i kalendarzy. Co ciekawe, metodą tłoczenia na gorąco wykonywane są również logotypy producentów, np. telewizorów na produktach końcowych, zanim te trafią do sklepów i dalej do klientów finalnych. Z tego też względu usługi firm, które wykonują tłoczenie na gorąco są niezwykle cenne na rynku i korzystają z nich przedsiębiorstwa z różnorodnych branż.
Na pewno ciekawą właściwością, która jest ubocznym efektem wykonywania tłoczenia na gorąco, jest wgłębienie materiału w miejscu, na którym owo tłoczenie zostało wykonane. Dzięki temu powierzchnia zyskuje nie tylko efekt wizualny, ale również dotykowy, co może zwracać uwagę klientów, kiedy będą wybierali, np. kalendarz książkowy, a do wyboru będą mieli również produkty proponowane przez konkurencję cechujące się różnymi zdobieniami płaskimi.